وب نوشته های یک من :))


جوان های موازی!

جمعه, ۱۷ مهر ۱۳۹۴، ۰۵:۴۴ ب.ظ

 تقریبا دو ماه پیش ی مقاله ای خونده بودم جالب بود برام

الان داشتم فایلای لپ تاپمو بررسی میکردم 

اینو دیدم گفتم بیام اینجا بنویسم شاید واسه شما هم جالب باشه

من خیلی ب فیزیک کوانتوم علاقه دارم هر مطلب یا نظریه جدیدی ک ارائه بشه 

میرم زود میخونمش ... شمام اگه وقتشو داشتین برین بخونین خیلی جالبن:)

البته من اینو خیلی خلاصه کردم تا زیاد نشه ک حوصلتون سر بره!!!(چ دختر خوبیم خخخ)

  خب بریم سراغ این مطلب 

ما میدونیم که کوچکترین ذره شناخته شده کوانتومه و کوانتوم هم ذره هست و هم موج

 نوشته بود وقتی ی دانشمندی ی شیی رو مورد بررسی قرار میده

شکافی در دو جهان مجزا ایجاد میشه 

و دانشمندی در یک جهان این شی رو ذره و دانشمند دیگه همون شی رو موج میبینه!!!

واقعا ادم وقتی این مطالب رو میخونه نمیدونه بگه

درکش ی کمی سخته و مغز ادم سوت میکشه دفعه اول

ی نظریه ریسمان بود ک من خیلی ازش خوشم اومد 

ولی هنوز اثبات نشده

نظریه‌ی ریسمان میگه جهان‌های موازی در واقعیت وجود دارند.

 میگه جهان ما مانند حبابیه که در بین چندین جهان موازی قرار گرفته

برخلاف نظریه‌ی جهان‌های چندگانه نظریه‌ی ریسمان معتقده که

 این جهان‌ها می‌تونن باهم ارتباط برقرار کنن

این نظریه میگه ک بین جهان هامون میتونه نیروی جاذبه رد و بدل بشه!!

نوشته بود وقتی ک جهانامون با هم ارتباط برقرار کنن 

ی چیزی مث بیگ بنگ خودمون اتفاق میفته!


خلاصه اینکه مقاله جالبی بود

حیف هنوز اطلاعات خیلی کمی در این مورد هست

 و نه میشه این نظریه رو رد کرد نه قبول

 ولی از منظر فلسفی اگه بر اساس بیگ بنگ به این موضوع نگاه کنیم

 به این نتیجه میرسیم که یک جهان موازی به این جهان باید وجود داشته باشه

البته نه از همین نوع بلکه 

از نوعی متضاد میتونه بر پایه پادماده تکامل پیدا کرده باشه

که اگر این فرضیه درست باشه

 هر گونه برهمکنش بین این دو جهان باعث نابودیشون میشه

چون جهان ما برپایه ماده بوجود اومده.

خیلی مبحث جالبیه کاش فیزیک میخوندم خخخخ  


۹۴/۰۷/۱۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
hanieh ..

نظرات  (۱)

۲۰ مهر ۹۴ ، ۱۹:۲۱ اقای مجهول مجهولی
سلام میشه
بر عکس تو من اصن ب فیزیک علاقه ای ندارم خخخ

هیچیم نفهمیدم 
پاسخ:
slm
vaay cheraaaa?? kheili jalebe keee
man juri neveshte budam ke hame befahman!!
khord tu zogham:(

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی